بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 14-06-1401
دسته بندی: تصویری

طراحی بسته های توانبخشی شناختی برای کودکان با نیازهای ویژه

همه ‏گیری بیماری‏ کرونا اثرات مختلفی بر جنبه‏ های روانی و اجتماعی افراد جامعه بخصوص کودکان و دانش آموزان گذاشته است. هرچند کودکان نسبت به بزرگسالان به میزان بسیار کمی به این بیماری مبتلا شدند، اما بنا به یافته های کارشناسان و متخصصین روانشناسی و جامعه شناسی این قشر از جامعه بالاترین آسیب های روانی را در دوران کرونا و پسا کرونا متحمل شده اند که نیاز است برای رفع این مشکل تدابیری اندیشه شود. یک فارغ التحصیل رشته روانشناسی برای رفع آسیب های بوجود آمده در کودکان اقدام به طراحی و تولید بسته های توانبخشی شناختی و مهارت شناختی برای کودکان عادی و کودکان با نیاز های ویژه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، دکتر سولماز قاسمی با تاکید بر لزوم جبران آسیب های این دوران بر کودکان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری آزنیک گفت: آسیب پذیرترین گروه در دوران کرونا، کودکان بخصوص دانش آموزان بوده اند.
 
از شایع ترین این آسیب های می توان به پایین آمدن تمرکز و توجه، همچنین ضعیف شدن حافظه و افت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد.
 
وی اظهار داشت: برای جبران و ترمیم این آسیب ها، دانش آموزان نیاز به برنامه های ویژه آموزشی دارند. برای رفع این نیازها ما اقدام به طراحی و تولید بسته های توانبخشی و مهارت های شناختی برای کودکان کرده ایم.
 
این فارغ التحصیل رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در ادامه به مشکلات به وجود آمده از دوران کرونا در کودکان با نیازهای ویژه اشاره کرد و افزود: آموزش های عمومی برای کودکان با نیازهای ویژه مناسب نیست و آموزش های ویژه تری برای این عزیزان نیاز است. متاسفانه در دوران کرونا این کودکان ضربه بیشتری نسبت به کودکان عادی خورده اند.
 
دکتر سولماز قاسمی به بسته های ویژه توانبخشی شناختی و مهارت های شناختی برای کودکان استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: این بسته ها نگاه ویژه ای - با توجه به اختلالات کودکان با نیاز های ویژه - بر روی کارکردهای ضعیف تر آنها دارد....
 
در ادامه شما را به مشروح گفتگوی دکتر سلماز قاسمی با پایگاه تحلیل خبری آزنیک دعوت می کنیم.
 
 
انتهای پیام//