بازگشت به صفحه اخبار
یکشنبه 25-04-1402
دسته بندی: مسئولیت اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
به همت شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه؛

نخستین همایش نکوداشت موسسات مردم نهاد و نیکوکاری ایران برگزار شد

به همت شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، نخستین همایش نکوداشت موسسات مردم نهاد و نیکوکاری برگزار و طی آن از چند خیریه پیشکسوت در سراسر کشور با حضور مسئولین و خیرین فعال در این حوزه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، در این همایش یک روزه که در تهران برگزار شد، دکتر اولیایی نائب رئیس هیات مدیره شبکه موسسات نیکوکار ضمن قدردانی از موسسات خیریه و مسولانی که در برگزاری این همایش همکاری کردند، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ نیکوکاری، کار جمعی و همدلی دانست و عنوان کرد: ملاک تجلیل از فعالان، توجه به پیشکسوت بودن و همچنین تداوم فعالیت آنها بوده است.

همچنین دکتر حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن کشاورزی ایران یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در ترویج مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: هدف کلی جوامع کاهش فاصله طبقاتی است و در دنیا مرسوم است که فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در قالب مسئولیت اجتماعی در این زمینه ایفای نقش نمایند.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر علی رغم بالا بودن تعداد موسسات حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه نقش مسئولیت های اجتماعی آنچنان نتیجه بخش نبوده است، دلیل عمده ثمربخش نبودن فعالیت ها را اینگونه عنوان کرد: اول نداشتن شبکه منظم و منسجم، دوم نداشتن سند استراتژیک و برنامه مدون.
سلاح ورزی با ابراز خوشحالی نسبت به تکمیل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه گفت:  در اتاق بازرگانی ایران نیز با وجود فعالیت های گذشته در زمینه مسئولیت اجتماعی کمیسیون مسئولیت اجتماعی بار دیگر احیا شده است تا نقش بخش خصوصی در تبیین این حوزه بسیار پررنگ تر از قبل باشد.
همچنین از دیگر سخنرانان این همایش می توان به دکتر اردشیر گراوند جامعه شناس و محقق حوزه های اجتماعی، دکتر مرعشی محقق حوزه اجتماعی، دکتر پرپنجی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اشاره کرد.
اما نقطه عطف این آئین نکوداشت، اجرای سرود توسط گروه ناشنوایان و نوازندگی سه تار توسط یک هنرمند نابینا بود که تحسین و تشویق حضار را بر انگیخت.
گفتنی ست در پایان این آیین نکوداشت، از ۱۰ موسسه پیشکسوت در این زمینه به پاس فعالیت های مثمرثمر و پیوسته تجلیل شد که عبارت بودند از:
 
نازنین فرزانی فر از کانون هموفیلی ایران 

سیدعبدالله هاشمی از استان هرمزگان به پاس حمایت از نیازمندان و توانمندسازی انها و توسعه مناطق محروم استان هرمزگان 

سید مجتبی تاج زاد به پاس حمایت از حقوق جامعه معلولین ایران با بیست شعبه در ایران تسهیل گری و کمک در تدوین قوانین جامعه معلولین

فاطمه برزگر از بنیاد خیریه زینب کبری (س) به پاس حمایت و نگهداری کودکان و و دختران بی سرپرست و بدسرپرست و حمایت از تحصیل دانش اموزان و دانشجویان مستعد

امیر مینوئی فر از بنیاد خیریه حضرت علی به پاس حمایت از زنان سرپرست خانواده 

صدیقه اکبری از مجتمع اموزشی نیکوکاری رعد به پاس اموزش و توانبخشی و کمک به اشتغال پایدارمعلولین با بیش از سی مرکز مشابه در کشور

علیرضا جابر انصاری از کانون اسلامی انصار به پاس انجام امور خیر در نشرفرهنگ اصلاح و توسعه کتاب خوانی و معارف اسلام وشناخت مسجد و مدرسه و فعالیت های فرهنگی

میرمحمدصادقی از بنیاد خیریه رشد ساخت مدرسه به پاس حمایت از دانش اموزان مستعد و نیازمند و ایجاد اشتغال در مناطق محروم

آراسته احمدیان از خیریه کودکان مبتلا به سرطان محک به پاس حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در کشور

غلامرضا سامع از انجمن بهداشتی درمانی حضرت ابوالفضل به پاس ساخت بیمارستان حمایت از بیماران

انتهای پیام//