بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 29-05-1404
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری , بازی و سرگرمی , تصویری ,
در گفت‌وگو با آزنیک مطرح شد

چالش‌های صنعت اسباب‌بازی در ایران؛ از کمبود سرمایه تا بلاتکلیفی بازار

صنعت اسباب‌بازی در ایران با چالش‌هایی چون کمبود سرمایه، ضعف تبلیغات، ناترازی انرژی و بلاتکلیفی بازار دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ مسائلی که به گفته امیر بهادری‌فرد، تولیدکننده و عضو سابق هیأت‌مدیره انجمن اسباب‌بازی، مانع حضور مؤثر تولیدکنندگان در رقابت‌های جهانی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، پایگاه تحلیلی خبری آزنیک – امیر بهادری فرد، تولیدکننده اسباب‌بازی با برند «روبی‌توی» و عضو سابق هیات‌مدیره انجمن اسباب‌بازی ایران، در گفت‌وگویی به بررسی مهم‌ترین موانع این صنعت در کشور پرداخت.


او با اشاره به کوچک‌مقیاس بودن واحدهای تولیدی اسباب‌بازی گفت:«ماهیت این صنعت به‌گونه‌ای است که بیشتر تولیدکنندگان با مشکلات عمومی کسب‌وکارهای کوچک مانند کمبود سرمایه، ضعف در تبلیغات و نداشتن سیاست‌های مدیریتی درست مواجه هستند. بیشتر فعالان تنها بر تولید تمرکز می‌کنند و از حوزه‌های مهمی همچون بازاریابی و برندسازی غافل می‌مانند.»


بهادری فرد تأکید کرد که کند بودن روند سرمایه‌گذاری در صنعت اسباب‌بازی ایران موجب عقب‌ماندگی در بازارهای بین‌المللی می‌شود:«وقتی سرمایه‌گذاری آهسته و محدود است، امکان همراهی با ترندهای جهانی وجود ندارد و تولیدکنندگان نمی‌توانند از فرصت‌های بازار بین‌المللی بهره‌مند شوند.»


وی همچنین ناترازی انرژی و بلاتکلیفی بازار پس از جنگ ۱۲ روزه را از دیگر چالش‌های مهم این حوزه عنوان کرد و افزود:«این عوامل موجب شده تولیدکنندگان علاوه بر مشکلات داخلی، با شرایط متغیر و پیش‌بینی‌ناپذیر در سطح منطقه نیز دست‌وپنجه نرم کنند.»




پایان//