بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 12-07-1403
دسته بندی: تصویری , بازی و سرگرمی , اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

اسباب‌بازی؛ محرکی در ارتقا شخصیت یک جامعه

حسن سیرانی، کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، بیان کرد: اسباب‌بازی یک محصول لاکچری نیست، وسیله‌ای است که از نان شب هم برای کودکان واجب و حیاتی‌تر است.

حسن سیرانی، کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آزنیک،اظهار کرد:اسباب‌بازی یعنی آموزش، تربیت و فرهنگسازی در میان کودکان، به گونه‌ای که در تمام کشورها از اسطوره‌های خود برای خلق اسباب‌بازی الگوبرداری می‌کنند. 


به گفته وی، اسباب‌بازی وسیله ارتقا شخصیت کودکان و در نهایت شخصیت یک جامعه است. 


سیرانی، افزود: اینکه تولیدکنندگان اسباب‌بازی از اسطوره‌های خود الگوبرداری نمی‌کنند به معنای این است که از عزت نفسی کمتری برخوردارند و معتقدند که جایگاه تولیدکنندگان کشورهای دیگر بسیار بالاتر از جایگاه آنهاست.


 کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تاکید کرد: معتقدم والدینی هوشیارند که حاضر باشند برای فرزندشان لباس دست‌دوم تهیه کنند اما اسباب‌بازی را از کودک دریغ نکند. اگر پدر و مادری این موضوع را جدی نگیرند به معنای فقر فرهنگی است.


وی، درباره حمایت‌های دولت به کارآفرینان، ادامه داد: این روزها دولت مردان به کارآفرینان و تولیدکنندگان توجه شایانی نمی‌کنند، چراکه خود تولید کننده و کارآفرین نبوده‌اند تا در جریان مشقات و چالش‌های این حوزه باشند.


 حسن سیرانی در پایان، تاکید کرد: درخواستم از دولت جدید این است که به کودکان توجه بیشتری کنند، چراکه این کودکان‌اند که آینده این سرزمین را می‌سازند. 




پایان//