حسن سیرانی، کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتوگو با آزنیک،اظهار کرد:اسباببازی یعنی آموزش، تربیت و فرهنگسازی در میان کودکان، به گونهای که در تمام کشورها از اسطورههای خود برای خلق اسباببازی الگوبرداری میکنند.
به گفته وی، اسباببازی وسیله ارتقا شخصیت کودکان و در نهایت شخصیت یک جامعه است.
سیرانی، افزود: اینکه تولیدکنندگان اسباببازی از اسطورههای خود الگوبرداری نمیکنند به معنای این است که از عزت نفسی کمتری برخوردارند و معتقدند که جایگاه تولیدکنندگان کشورهای دیگر بسیار بالاتر از جایگاه آنهاست.
کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تاکید کرد: معتقدم والدینی هوشیارند که حاضر باشند برای فرزندشان لباس دستدوم تهیه کنند اما اسباببازی را از کودک دریغ نکند. اگر پدر و مادری این موضوع را جدی نگیرند به معنای فقر فرهنگی است.
وی، درباره حمایتهای دولت به کارآفرینان، ادامه داد: این روزها دولت مردان به کارآفرینان و تولیدکنندگان توجه شایانی نمیکنند، چراکه خود تولید کننده و کارآفرین نبودهاند تا در جریان مشقات و چالشهای این حوزه باشند.
حسن سیرانی در پایان، تاکید کرد: درخواستم از دولت جدید این است که به کودکان توجه بیشتری کنند، چراکه این کودکاناند که آینده این سرزمین را میسازند.
پایان//
آخرین اخبار
فیلم پویانمایی "بچه زرنگ" رکورد مخاطب در ایران را شکست/ با وجود چالشها، کانون پرورش فکری همچنان امید بخش است
حامد علامتی، مدیرعامل کانون پر...
1403-11-02
نمایشگاه “دیوارها را برداریم” به پایان رسید
بیست و سومین نمایشگاه ملی عکس...
1403-10-18
کانون پرورش فکری باید به تربیت نسل جدید هنرمندان موسیقی توجه کند
محمد فرشتهنژاد، موسیقیدان، د...
1403-10-12
وضعیت موسیقی کودک و نوجوان تاسفبار است
پیروز ارجمند، موسیقیدان و آهن...
1403-10-12
نزدیک شدن به تتلو؛ راهی برای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان؟!
سید جواد هاشمی در نشست همدلی ص...
1403-10-10