حسن سیرانی، کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتوگو با آزنیک،اظهار کرد:اسباببازی یعنی آموزش، تربیت و فرهنگسازی در میان کودکان، به گونهای که در تمام کشورها از اسطورههای خود برای خلق اسباببازی الگوبرداری میکنند.
به گفته وی، اسباببازی وسیله ارتقا شخصیت کودکان و در نهایت شخصیت یک جامعه است.
سیرانی، افزود: اینکه تولیدکنندگان اسباببازی از اسطورههای خود الگوبرداری نمیکنند به معنای این است که از عزت نفسی کمتری برخوردارند و معتقدند که جایگاه تولیدکنندگان کشورهای دیگر بسیار بالاتر از جایگاه آنهاست.
کارآفرین و مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تاکید کرد: معتقدم والدینی هوشیارند که حاضر باشند برای فرزندشان لباس دستدوم تهیه کنند اما اسباببازی را از کودک دریغ نکند. اگر پدر و مادری این موضوع را جدی نگیرند به معنای فقر فرهنگی است.
وی، درباره حمایتهای دولت به کارآفرینان، ادامه داد: این روزها دولت مردان به کارآفرینان و تولیدکنندگان توجه شایانی نمیکنند، چراکه خود تولید کننده و کارآفرین نبودهاند تا در جریان مشقات و چالشهای این حوزه باشند.
حسن سیرانی در پایان، تاکید کرد: درخواستم از دولت جدید این است که به کودکان توجه بیشتری کنند، چراکه این کودکاناند که آینده این سرزمین را میسازند.
پایان//
آخرین اخبار
کتابهای کودک و نوجوان هنوز جدی گرفته نمیشوند/ قیمت بالا و بیتوجهی به نیازهای محتوایی نسل آینده
در حالیکه کتابهای کودک و نوج...
1404-02-27
پنج سال فعالیت مستقل نشر محیی با تمرکز بر خودشناسی در کتاب کودک و نوجوان
زهرا نظری، مدیر اجرایی انتشارا...
1404-02-24
انتشارات پنتر با ۴۷ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران؛ پیوندی بین ادبیات کلاسیک جهانی و کهن ایرانی
زهرا نظری، مدیر اجرایی انتشارا...
1404-02-24
انتشارات کتابهای شکوفه با احیای کتابهای قدیمی و تالیف آثار جدید در نمایشگاه کتاب
نعمتی، عضو بخش کودک و نوجوان ا...
1404-02-24
عرضه بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب کودک توسط کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
مجتبی دانشور، مدیر نظارت بر چا...
1404-02-24