بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 06-06-1403
دسته بندی: اجتماعی , نگاه ویژه , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

ضرورت توجه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در بهبود وضعیت افراد با ویژگی اتیسم

بخش مطالبه‌ گری انجمن اتیسم ایران، بیان کرد: در حال حاضر، مشکلات مربوط به بیمه، هزینه های توانبخشی، چالش‎های حقوقی همچون حضانت، آگاهی‌بخشی اتیسم و عدم درک جامعه، مشکلات مربوط به نبود مراکز نگهداری، مشکلات مربوط به دندانپزشکی، نبود مراکز تفریحی و ورزشی متناسب با این افراد و... بخشی از مشکلات افراد با ویژگی اتیسم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، دکتر محمد علی میری، بخش مطالبه‌‌گری انجمن اتیسم ایران، اظهار کرد: انجمن اتیسم ایران، سازمانی غیردولتی است و حمایت خاصی از ارگان های دولتی دریافت نمی‌کند، اما به منظور حل مشکلات این افراد با وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی به صورت خیلی تخصصی، همکاری‌های دو و چند جانبه ای در حال انجام است. 


به گفته وی، 22 سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به انجمن اتیسم ایران، مرتبط هستند. در واقع، وزارت بهداشت، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سازمان بهزیستی، پلیس پیشگیری، شهرداری، وزارت کشور، سازمان ثبت احوال، قوه قضاییه، سازمان صدا و سیما، سازمان نظام پزشکی، وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای و ... بخشی از 22 سازمان مرتبط با انجمن اتیسم است. 

 

دکتر محمد علی میری، ادامه داد: آموزش و پرورش که متولی امر آموزش است، لازم است در راستای بهبود امور افراد با ویژگی اتیسم در دو بخش اقدام کند. بخش اول بهبود محتوا و فرایند آموزشی برای این افراد؛ در واقع، انتشار محتوا آموزشی که فرد دارای اتیسم، بتواند در آینده به صورت مستقل زندگی کند. در بخش دوم آماده سازی بستر مدارس عادی برای حضور این افراد در محیط های آموزشی عادی است. از طرفی، آموزش به دانش آموزان عادی در جهت اینکه با اتیسم اشنا شوند تا بتوانند در حوزه های مختلف این افراد را درک کنند.  


به گفته بخش مطالبه‌‌گری انجمن اتیسم ایران، کانون پرورش فکری نیز می‌تواند در امر آموزش با تولید وسایل کمک آموزشی ویژه نقش پر رنگی در بهبود مهارت های این افراد به ویژه در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، تاثیر به سزایی داشته باشند.



پایان خبر//