بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 18-11-1401
دسته بندی: بین المللی
تلفات زلزله ۷.۷ ریشتری همچنان ادامه دارد؛

کودک سوری همه اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داد

کودک نوپای سوری همه اعضای خانواده‌اش را در زلزله بزرگ روز دوشنبه صبح که بخش‌هایی از دو کشور ترکیه و سوریه را لرزاند از دست داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، رغد اسماعیل پس از فروریختن خانه‌اشان در اثر زلزله ای بزرگ که ویرانی مهیبی در سوریه و ترکیه به بار آورده است، به سرعت از زیر آوار خانه اش نجات یافت. اما بیشتر اعضای خانواده او، از جمله مادرش، نتوانستند زنده بمانند.

او در سحرگاه روز دوشنبه از ویرانه های شهر اعزاز سوریه سالم بیرون آمد. عمویش که از او مراقبت می کند گفت: دو خواهر و برادرش به همراه مادرش که باردار بود فوت کردند. رغد 18 ماهه است.

خانواده رغد در جریان جنگ 11 ساله سوریه از شهر مورک آواره شدند. خانواده او در اعزاز، شهری در نزدیکی مرز ترکیه که در تصرف مخالفان دمشق است زندگی می‌کنند.

بامداد دیروز دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است،‌ اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.
رویترز


انتهای پیام//