بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 19-06-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

نمایش بزک زنگوله‌پا؛ روایتی موزیکال از کهن‌الگوها و ضرب‌المثل‌های ایرانی

کارگردان مشترک نمایش بزک زنگوله‌پا، بیان کرد: هدف از اجرای نمایش زنگوله‌پا، این است که نگاه متفاوتی به نمایش کودک داشته باشیم. در واقع سعی کردیم که نیاز و ایده‌آل امروزه کودکان و نوجوانان را با تم داستان‌ و موسیقی‌های ایرانی ترکیب کنیم تا هم مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند و هم این نمایش تا مدت‌ها در ذهن و یادش ماندگار شود.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، شیرین کاشفی، کارگردان تئاتر کودک، در گفت‌وگو با آزنیک، درباره شروع اجرای نمایش بزک زنگوله‌پا، گفت: کماکان در حال رایزنی هستیم تا تاریخ قطعی نمایش مشخص شود، اما به احتمال زیاد این اجرا از آخر هفته ساعت 7 شب در پردیس سینمایی کانون پرورش فکری واقع در خیابان وزرا آغاز به کار خواهد کرد.

 

به گفته وی، داستان این نمایش اقتباس شده از قصه شنگول، منگول و حبه انگور است اما به شکل دیگری روایت می‌شود. در واقع تمام دیالوگ‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر در کودک و نوجوان، به شعر نوشته شده است. از طرفی مضمون نمایش نیز به کهن الگوهای ایرانی، ضرب‌المثل‌ها و تکیه کلام‌های قدیم ایرانی پرداخت شده است.

 

کاگردان مشترک نمایش بزک زنگوله‌پا، در ادامه افزود: شش سال پیش نیز این تئاتر را در تالار هنر اجرا بردیم و این دومین بار است که می‌خواهیم آن را با یک بازسازی جدید به اجرا ببریم.


به گفته کاشفی، نمایشنامه بزک زنگوله‌پا در ابتدا فیلمنامه بوده که توسط محمود بهادری یکی از فیلمبرداران و مستندسازان توانمند که در حال حاضر متاسفانه در قید حیات نیستند، به نگارش درآمده است و سپس یه نمایشنامه تبدیل کردیم.


وی در پایان، خاطرنشان کرد: این نمایش موزیکال است و در تمام صحنه‌ها از موسیقی زنده استفاده شده است. از طرفی سعی کردیم، این نمایش ساده را با نگاه متفاوتی ارائه دهیم.



پایان خبر//