بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 07-07-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

زنگ صلح و دوستی همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور نواخته شد.

مقارن با ایام بازگشایی مدارس با حضور سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ؛ زنگ صلح و دوستی در مدرسه فاطمه الزهرا (س) استان تهران همزمان با سراسر کشور به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، وحید ایمانی ؛ سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: با توجه به‌ اهمیت مدرسه ها، باید زمینه لازم برای آماده سازی مدارس در راستای ارتقای سطح آمادگي محله فراهم گردد. همه تلاش ما در جمعیت هلال احمر در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی در محلات با محوریت دانش آموزان و اولیا و مربیان است.

وی با تاکید بر نقش پر رنگ هلال احمر در ارتقاء فرهنگ صلح و دوستی و مهربانی، عنوان کرد: منش مهرورزی و کمک به هم نوع باید بیش از پیش در مدارس ترویج پیدا کند و در این زمینه هلال احمر می تواند نقش مهمی ایفا نماید. 

وی همچنین ضمن تشکر از مدارسی که مجری طرح دادرس هستند افزود در طرح دادرس برآنیم تا ضمن افزایش آگاهی امدادی دانش آموزان، کارگروهی و مدیریت همسالان را هم در میان دادرسان آموزش دهیم.

ایمانی بر لزوم آمادگی در برابر حوادث تاکید کرده و گفت :  وقتی دانش آموزان تحت عنوان برنامه دادرس آموزش می بینند این زنجیره آموزشی علاوه بر مدرسه وارد خانواده می‌شود و این قطعا ضریب ایمنی و مهارت را در اجتماع بالا می برد .  ایمانی در ادامه با اشاره به این نکته که مدرسه فاطمه زهرا(س) به زودی تبدیل به یک مدرسه امدادی می شود عنوان کرد این  به آن معنا ست که همه کارکنان، مربیا ن و دانش آموزان کمک های اولیه را آموزش می بینند و مجهز به تجهیزات امدادی ضروری می شوند و در واقع این مدرسه به عنوان نقطه امن منطقه محسوب می  شود.

معاون سازمان جوانان افزود :  جمعیت هلال احمر  بر اساس وظیفه ذاتی خود تلاش می کند به همه اقشار آموزشهای لازم را ارائه دهد و امروز هم  هدیه  ما به شما ؛  آموزش دادرس به تمام دانش آموزان و در اولین فرصت تدارک یک اردوی تفریحی آموزشی خواهد بود  و کادر مدرسه و همه والدین نیز آموزش کمک های اولیه می بینند.


لازم به ذکر است در این مراسم ایمانی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ، شیخ محمدی رئیس اداره دانش آموزی، فهیمی معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان تهران، گنجی رییس اداره پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران، دکتر مدنی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه یک تهران و تنی چند از مسئولین وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند. در پایان ضمن نواختن نمادین زنگ صلح و دوستی تعدادی نهال  به یاد شهدای امدادگر غرس شد.



پایان خبر//