بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 19-07-1402
دسته بندی: بین المللی
هدایای یک روز خاص جهانی

اسرائیل و فلسطین بمب و موشک را به عنوان کادو روز کودک انتخاب کردند!

جنگ اسرائیل و حماس به روز چهارم خود رسیده است و این درحالی ست که این دو کشور بمب و موشک را به عنوان کادوی روز کودک برای فرزندان خود انتخا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، پس از آغاز حمله توسط شاخه نظامی حماس در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به غزه کرد که این حملات همچنان ادامه دارد. همزمان با تداوم حملات این رژیم به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر این حملات حداقل حداقل ۶۸۷ نفر شامل ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره جان خود را از دست دادند.

 آینده روشن فلسطین به دست کودکان امروز و آینده سازان فردای این سرزمین رقم می‌خورد و این در حالی ست که در روز جهانی کودک (۸ اکتبر) این دو کشور با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان خود رفته اند و در دو روز گذشته جان شیرین بیش از ۹۰ کودک بی گناه را گرفته است.

بر اساس کنوانسیون حقوق کودکان، همه کودکان بدون تبعیض حق حیات دارند.

به گفته روانشناسان و پزشکان حاضر در غزه حدود ۹۰۰ هزار کودک فلسطینی در این منطقه کوچک و تحت محاصره "جایی امن" برای رفتن ندارند. حس ناامنی، وحشت و بی‌پناهی، بزرگ‌ترین آسیب روانی جنگ بر کودکان غزه است و سازمان ملل متحد اعلام کرده که این حملات آثاری "فاجعه‌بار و غم‌انگیز" بر آنها داشته است.

 انتهای پیام//