به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، برنامه های پیش دبستانی مدت ها است که به عنوان یک راهکار اولیه برای موفقیت در آینده کودکان در نظر گرفته شده است. اما بررسی شواهد جدید نشان میدهد که شواهد در مورد اثربخشی طولانیمدت برنامههای پیشدبستانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور میشود.
به گفته محققان، این ایده که این برنامهها میتوانند به موفقیت کودکان در مدرسه کمک کنند در ابتدا از یک جفت کارآزمایی بالینی برجسته ناشی شد که بیش از ۵۰ سال پیش انجام شد.
امیدوار کننده ترین نتایج اخیر از بوستون به دست آمد. محققان خاطرنشان کردند که برنامه پیش دبستانی عمومی در آنجا نرخ فارغ التحصیلی دبیرستان و ثبت نام در کالج و همچنین نمرات را افزایش داد.
به گفته محققان، به طور کلی، به نظر میرسد برنامههای پیش دبستانی عمومی مزیتی برای سواد و مهارتهای ریاضی برای بچهها در ابتدای ورود به دبستان ایجاد میکند، اما به نظر میرسد این مزیت به سرعت محو میشود.
آنها استدلال میکنند که یافتههای خوش بینانه مطالعات قبلی ممکن است به برنامههای امروز منتقل نشود.
به گفته محققان، علاوه بر این، والدین این روزها به طیف گستردهای از خدمات شبکه ایمنی و گزینههای مراقبت از کودک دسترسی دارند که ممکن است به اندازه یک برنامه پیش دبستانی برای رشد آینده کودک مؤثر باشد.
پژوهشگران نتیجه گرفتند که هم برای ترسیم موفقیت کودکانی که در برنامههای پیش دبستانی شرکت میکنند و هم برای تمایز برنامههای موفق از برنامههایی که برای بچهها مفید نیستند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.
انتهای پیام//
آخرین اخبار
تولید آثار کودکانه با کاهش روبرو شده/ کار با کودک سخت اما بسیار تأثیرگذار است
مجید قناد، مجری و تهیهکننده ب...
1404-01-26
ثبت بیش از ۱۸۲ هزار مورد طلاق در سال گذشته/ نگاهی عمیق به تأثیر طلاق والدین بر سلامت روانی کودکان
افزایش آمار طلاق در سالهای اخ...
1404-01-25
اختتامیهی جایزهی جُمان؛ نخستین جایزهی ترجمهی ادبیات نوجوان در ایران برگزار میشود
مراسم پایانی نخستین دورهی جای...
1404-01-25
تماشاخانهای در تراز جهانی؛ آغاز فاز اجرایی طرح توسعه ایرانشهر
طرح توسعه تماشاخانه ایرانشهر ب...
1404-01-24
کتاب برای آینده؛ تمرکز نهادهای فرهنگی بر ترویج کتابخوانی و آموزش والدین
در نشست مشترک معاونت امور زنان...
1404-01-23