به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، علی هاشمی اصل، مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی در گفتوگو با آزنیک درباره حل مشکلات صنعت اسباببازی، بیان کرد: راهکار بهترشدن وضعیت صنعت اسباببازی را همه میدانند اما مشکل اینجاست که این راهکارها در ایران، قابلیت اجرایی ندارند و کسی نمیتواند مشکلی را حل کند.
به گفته وی، تنها راهکار حل معضلات این صنعت مدیریت است، اینکه هر تولیدکننده بتوند از ظرفیتهای خود به خوبی استفاده کند و انتظار کمک از سازمان و ارگانی را نداشته باشد، چراکه حمایت و کمکها باتوجه به شرایط اقتصادی تاکنون اتفاق نیفتاده و پس از این نیز اجرایی نمیشود.
هاشمی اصل، ادامه داد: بطورمثال اگر تولیدکنندهای یک میلیارد سرمایه دارد، باید بتواند طوری برنامهریزی و مدیریت کند که سود معقول خود را به دست آورد و یک میلیارد را نیز محفوظ نگه دارد.
مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی، خاطرنشان کرد: معتقدم که در حال حاضر گام برداشتن به سوی قدمهای بزرگ، غیرمعقول و بی معناست. البته این موضوع کاملا شخصی است و ممکن است فعالان دیگر این صنف، اندیشهشان برخلاف نظرم باشد.
وی، با بیان اینکه نظارتی منوط بر استاندارد و کیفیت ساخت اسباببازی در کشور وجود ندارد، افزود: امروزه نظارت و بازرسی بر استانداردهای ساخت اسباببازی تقریبا صفر است و هیچ ارزیابی وجود ندارد. در اینباره میتوان گفت که تنها یک سازمان شورای نظارت بر اسباببازی است که تنها یک مجوز به تولید و یک مجوز ثبت اسباببازی را بنا به قوانین و توافقاتی که طی سالهای گذشته به نگارش درآمده، صادر میکند.
به گفته هاشمی اصل، مجموعا دو بند به استاندارد و کیفیت اسباببازی در شورای نظارت تعریف شده است که شاید بتوان گفت در سراسر ایران تنها دو شرکت آن را رعایت میکنند و تاییدیه استاندارد دارند.
پایان خبر//
آخرین اخبار