بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 28-06-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
معاون‌ پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد:

مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر‌ با یونیسف در اجرای طرح دادرس سبز

کمیته راهبری مشترک جمهوری اسلامی ایران و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در‌خصوص برنامه کشوری ۲۰۲۷-۲۰۲۳ به ریاست مشترک وزارت امور خارجه و یونیسف با حضور نمایندگان جمعیت هلال احمر از سازمان جوانان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، ‌در این نشست که با حضور بیش از ۱۴ دستگاه از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شد، نمایندگان سازمان جوانان به تشریح برنامه‌های مشترک این سازمان و یونیسف پرداختند.

وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی ضمن معرفی جامع طرح دادرس سبز به ابعاد الزام‌آور توجه به این طرح با در نظر گرفتن اهمیت محیط زیست و تغییرات اقلیمی در کشور اشاره کرد و افزود‌: با توجه به اتفاقات ناگوار در زمینه‌های مرتبط با محیط زیست من جمله فرونشست زمین، از بین رفتن درختان، خشک شدن تالاب‌ها و... در کشور آگاه‌سازی‌، آموزش و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان  برای نجات زمین اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین با توجه به روند اجرایی دادرس سبز که با مدل موفق شبکه‌سازی دانش‌آموزی در حال اجراست گفت: در دادرس سبز که طرح مشترک سازمان جوانان و یونیسف است تلاش می‌کنیم با ایجاد شبکه هدفمند دانش‌آموزی این جریان آگاه‌سازی و ارتقای انطباق‌پذیری را در سطح خانواده‌، دوستان و محله با رویکرد تقویت ذهن مسئله‌محور و راه‌حل‌گرا گسترده سازیم.

در ادامه این نشست رابین ناندی رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران ضمن استقبال از معرفی و روند اجرای پروژه دادرس سبز گفت: هلال احمر از بازیگران مهم و اصلی ماست و دادرس سبز یک نیاز اساسی محسوب می‌شودد.

وی در ادامه ضمن موثر دانستن هلال احمر در ارائه خدمات اجتماعی و روانی از  شبکه نیروی انسانی جمعیت به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ یاد کرد.
همچنین در بخش دیگری از این رویداد الله‌یاری رئیس اداره دانشجویی و جوانان به‌عنوان دیگر نماینده سازمان به معرفی برنامه‌های معاونت دانشجویی و جوانان در قالب طرح سحر و اقدامات مرتبط با آن پرداخت.

در این نشست یونیسف و شرکای دولتی به بررسی پیشرفت اجرایی تحت برنامه‌های عمل مشترک و درس‌آموخته‌ها پرداختند و در‌خصوص راه‌های پیشنهادی برای دست‌یابی به نتایج برنامه‌ریزی شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.