بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 21-06-1403
دسته بندی: فرهنگی و هنری , اجتماعی ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

محبوبیت بیشتر تئاتر بزرگسال به نسبت تئاتر کودک و نوجوان

رئیس هیات‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، اظهار کرد: امروزه در تمام جهان به تئاتر کودک و بزرگسال، سوبسیت تعلق می‌گیرد اما در ایران به این هنر فاخر، ارزش و توجه کافی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، مهدی قلعه، رئیس هیات‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، بیان کرد: درحال حاضر متاسفانه، مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان توجه نمی‌کنند. اما نکته مهمی که قابل ذکر است این بوده که در بین مسئولین تئاتر کودک و نوجوان در مقایسه با تئاتر بزرگسال متفاوت است، طوریکه مشاهده می‌شود تئاتر بزرگسال برایشان جدی‌تر است، در صورتیکه نمی‌دانند پرداخت به تئاتر کودک جدی‌تر از برگسال است.

 

وی افزود: زمانی که خانم هافمن به ایران آمده بود، از ایشان سوال پرسیدم که تئاتر کودک در آلمان چگونه است، بیان کرد که تئاتر بزرگسال آلمان برگرفته از تئاتر کودک و نوجوان است. اما متاسفانه در ایران اینطور نیست. 


رئیس هیات‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر در پایان، تاکید کرد: از طرفی، حتی هنرمندان تئاتر بزرگسال نیز محبوب‌تر از تئاتر کودک و نوجوان هستند. در صورتیکه فعالیت در این حوزه بسیار تخصصی است و اگر هنرمند بزرگسالی بخواهد تجربه بازی در تئاتر کودک را داشته باشد، متوجه سختی فرایند این حوزه خواهد شد.

 


پایان خبر//