بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 10-07-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری , تصویری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

لزوم نظارت بیشتر مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری

رئیس هیات‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، اظهار کرد: این روزها، مهمترین دغدغه‌ فعالان تئاتر کودک و نوجوان، کمبود سالن تئاتر است. در واقع، در حال حاضر، می‌توان گفت که در تهران، تنها یک تالار هنر که زیرمجموعه فرهنگ ارشاد و سالن کانون پرورش فکری، وجود دارد که اغلب فعالان این حوزه را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، مهدی قلعه، رئیس هیآت‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر در گفت‌وگو با آزنیک، درباره تاثیر تئاتر بر آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: معمولا برای آموزش به کودکان در هر شرایطی، شیوه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود، بطورمثال معلمانی که در مدارس به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند، اگر با شیوه نمایش خلاق و هنرهای نمایشی باشد، قطعا شکل تاثیرگذاری آن بر کودکان و نوجوانان متفاوت‌تر از اکنون خواهد بود. 

 

مهدی قلعه در پاسخ به این سوال که در اغلب کشورها برای فرهنگ، هنر و تئاتر کشورشان ارزش قائل هستند، آیا در ایران هم به این موضوع بها داده می‌شود، گفت: قطعا خیر. چراکه سالهاست با این موضوع مشکل داریم که چرا کلمه هنر در عنوان وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی جا افتاده است، به گونه‌ای که این عنوان قبلا فرهنگ و هنر بود اما اکنون تغییر یافته است.

 

به گفته وی، جایگاه فرهنگ و هنر همواره در تمام کشورها در مرتبه بالاتری قرار دارد، اما در ایران اینطور نیست. لذا اگر مسولان بدانند که این موضوع چقدر مهم و حیاتی است، قطعا آن را نادیده نمی‌گیرند. 


رئیس هیآت‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، افزود: متاسفانه امروزه، بودجه فرهنگی کشور ما به نسبت کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر از حد معقول است. 



پایان خبر//