بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 26-10-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری , بازی و سرگرمی ,
آزنیک گزارش می‌دهد

نخستین جشنواره گردشگری کودک و نوجوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی در خرداد ۱۴۰۴

اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری مناسب این گروه سنی و ترویج فرهنگ سفر، از ۱۹ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ در تهران برگزار می‌شود. این رویداد فرصتی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مقاصد گردشگری، فرهنگی و تفریحی خواهد بود.

اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با هدف آشنایی این گروه سنی با جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و آموزشی در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد منحصر به فرد که به همت نهادهای دولتی و خصوصی فعال در حوزه گردشگری و آموزش برگزار می‌شود، فرصت‌های بسیاری را برای کشف دنیای جدید از منظر کودکان و نوجوانان فراهم خواهد کرد. 

 

جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان به عنوان اولین رویداد تخصصی در این حوزه، شامل بخش‌های متنوعی از جمله معرفی مقاصد گردشگری مناسب برای کودکان و نوجوانان، نمایشگاه‌های فرهنگی و آموزشی، کارگاه‌های مهارتی، برنامه‌های تفریحی و همچنین ارائه خدمات و محصولات مرتبط با سفر و گردشگری خواهد بود. در این رویداد، متخصصان و کارشناسان حوزه گردشگری به ارائه اطلاعات و مشاوره در خصوص سفرهای امن، آموزنده و جذاب برای نسل جوان خواهند پرداخت. 

 

از دیگر اهداف این جشنواره، ترویج فرهنگ سفر و گردشگری در میان کودکان و نوجوانان، آموزش مهارت‌های سفر و آشنایی با فرهنگ‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور است. برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که شامل بازی‌های فکری، فعالیت‌های هنری و معرفی جاذبه‌های گردشگری با رویکردی آموزشی خواهد بود. 

 

جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، فرصتی مناسب برای مدارس و خانواده‌ها خواهد بود تا با جاذبه‌های گردشگری کشور و امکانات تفریحی و آموزشی مناسب این گروه سنی آشنا شوند. 

 

این جشنواره به‌عنوان گامی مهم در راستای تربیت نسل آینده‌ای آگاه و مسئول در حوزه گردشگری و محیط زیست مطرح می‌شود و امید می‌رود که باعث افزایش علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به سفرهای آموزشی و کشف دنیای پیرامون خود شود. 

 

در اینباره کامبیز آقایی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۹ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، با شعار"توسعه بازار گردشگری با کودکان" به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با هدف معرفی ظرفیت‌ها، مقاصد و تأسیسات گردشگری و تفریحی کشور و رونق کسب و کار، با رویکرد برترین نشان‌های گردشگری دوستدار کودک، برگزار می‌شود. 

 

آقایی گفت: این رویداد که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، تأسیسات گردشگری دوستدار کودک و نوجوان، مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، هتل‌ها و دهکده‌های توریستی، اماکن بوم گردی، شهربازی‌ها و تم پارک‌ها، تور گردانان و طبیعت گردانان گردشگری کودک و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع گردشگری، خدمات و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد و علاقمندان جهت کسب اطلاعات و نحوه حضور، می‌توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره: ۰۲۱۶۶۵۶۲۵۱۷ تماس حاصل کنند. 

 

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان گفت: کودک و نوجوان به دنبال سرگرمی‌های تازه، کشف تجربیات نو، جست‌وجو در مقاصد جدید و مکان‌های دیده نشده هستند و با توجه به تغییر سبک زندگی بویژه در شهرها، کودکان در فضاهای آپارتمان نشینی و سیر در فضای مجازی به سمت بی تحرکی سوق پیدا کرده‌اند. 

 

وی بیان داشت: نیاز کودکان امروز که آینده سازان فردای این سرزمین هستند می‌بایست یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان، فعالان و همچنین سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور قرار گیرد، بطوری که به گردشگری کودک و نوجوان در جامعه و خانواده‌ها نگاه ویژه ای داشت تا بتوان کودکان سالم و شاداب در جامعه و فردای روشن برای کشور داشته باشیم. 

 

آقایی تاکید کرد: از آنجایی که حس وفاداری کودکان به یک برند در سنین پایه به وجود می‌آید و این نگرش خوب نسبت به آن تا زمان بزرگسالی باقی می‌ماند و از سوی دیگر، رضایت گردشگر، درگیری ذهنی از مقصد گردشگری و آشنایی با اماکن گردشگری از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر وفاداری به گردشگری است. به همین دلیل است که تمرکز بر بازار کودکان و ایجاد وفاداری به مقصد در آن‌ها، می‌تواند به توسعه گردشگری کشور کمک کند. 

 

وی ادامه داد: بازدید کودکان از یک مجموعه گردشگری می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای شکل‌گیری و گسترش تصویر ذهنی از سفر و گردشگری و جذابیت آن شود. 




پایان//