بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 21-03-1403
دسته بندی: بازی و سرگرمی
در گفتگو با کارشناس و صادر کننده این صنعت؛

اسباب بازی ایرانی راه ورود به بازار ازبکستان و قزاقستان را پیدا می‌کند

یک کارشناس و صادرکننده محصولات اسباب بازی به روسیه از آغاز مذاکرات و ورود محصولات ایرانی به بازار ازبکستان و قزاقستان در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، محمد نخچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما بیان داشت: در دوره گذشته نمایشگاه بین المللی اسباب بازی روسیه، تولید کنندگان ایران به عنوان اولین تجربه حضور داشتند که توانستند علاوه بر نشان دادن توانایی های خود، به نوعی اعتماد سازی را در بازار این کشور شکل دهند.

وی ادامه داد: اینکه صادرات محصولات اسباب بازی ما به این کشور تقویت پیدا کند، نیازمند ارتباطات گسترده و جلب اعتماد طرف مقابل است تا بتوان با چین به عنوان رقیب جدی این صنعت رقابت کرد.

نخچی تصریح کرد: در حال حاضر و به دلیل شرایط تحریمی، محدودیت صادرات به کشورهای اروپایی از سوی ایران وجود دارد و از این رو در حال مذاکره با ازبکستان و قزاقستان برای صادرات محصولات اسباب بازی به این کشورها هستیم که در همین راستا نشست تخصصی با تولید کنندگان ازبکستانی تیرماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: بازار عمده مقاصد صادراتی ایران در حال حاضر مربوط به کشورهای ارمنستان، عراق، اقلیم کردستان، امارات، ترکیه، آذربایجان و گرجستان است که با پیگیری و مذاکرات مستمر شناسایی بازارهای جدید را در دستور کار داریم.

انتهای پیام//