بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 17-06-1403
دسته بندی: بازی و سرگرمی , اجتماعی ,
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

اسباب‌بازی؛ کالای حذف شده از سبدخانوار

روابط عمومی محصولات آریا، بیان کرد: این روزها، باتوجه به شرایط اقتصادی مردم، استقبال از خرید اسباب‌بازی به نسبت سال‌های گذشته با کاهش روبرو بوده است، طوریکه می‌توان گفت، خانواده‌ها آنچنان با مشکلات معشیتی درگیر هستند که دیگر تمایل به خرید اسباب‌بازی ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، علیرضا گل مکانی، روابط عمومی محصولات آریا در گفت‌وگو با آزنیک، درخصوص مشکلات پیش‌ روی تولیدکنندگان اسباب‎بازی در ایران، اظهار کرد: امروزه، کاهش خرید مردم از اسباب‌بازی، باعث شده که هم  سبد خانوار از خرید این کالاها به شدت کم شود و هم تولیدکنندگان اسباب‌بازی با مشکل روبرو شوند.


وی، ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان اسباب‌بازی در ایران با بسیاری از چالش‌های بزرگ روبرو هستند. بطور مثال،  تامین مواد اولیه از عمده مشکللاتی است که تولیدکنندگان را سخت درگیر کرده است، چراکه دسترسی به تامین مواد اولیه در بعضی از موارد یا امکان پذیر نیست، یا با کمبود مواجه است و البته در برخی از شرایط نیز با قیمت بالا معامله می‌شود.


به گفته گل مکانی، از طرفی، باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه، امکان تغییر چندین باره قیمت‌گذاری محصولات اسباب‌بازی، ممکن نیست. 


روابط عمومی محصولات آریا، افزود: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی مربوط به واردات است. چراکه باتوجه به اینکه کشورهای دیگر از تولیدکنندگان خود حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند، باعث شده که قیمت تمام شده محصولات‌شان حتی براساس افزایش قیمت دلار، باز هم در ایران، با قیمت به صرفه و منطقی روبرو باشند. در نتیجه این موضوع، تولیدکنندگان داخلی را با معضل مواجه کرده است.



پایان خبر//