بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 03-07-1403
دسته بندی: اجتماعی , تصویری , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتظار آینده درخشان

مدیرعامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حاشیه جشنواره هنرهای نمایشی، بیان کرد: کانون پروش فکری ریشه و پایه محکمی دارد و همین موضوع باعث دوام این مجموعه خواهد بود. لذا طی سا‌ل‌های گذشته یک سری از افراد قرار بود تغییرات سازمانی انجام دهند اما با کمک خدا، حمایت نیروی انسانی و مربیان توانمند این موضوع اجرا نشد. در نتیجه امیدوارم که آینده کانون بسیار درخشان باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، محسن چینی‌فروشان، مدیرعامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن خوشحالی از اینکه جشنواره هنرهای نمایشی پس از سال‌ها توقیف، مجددا احیا شد در گفت‌وگو با آزنیک، اظهار کرد: اصولا جشنواره‌ها تعریف دارند، در واقع تلاش‌هایی که یک مجموعه یا گروه‌ها انجام می‌دهند، معمولا در این جشنواره‌ها دیده می‌شوند.


به گفته وی، امور فرهنگی و تربیتی با نصیحت و توصیه حل نمی‌شود، به عبارتی از طریق درگیر کردن ذهن کودکان و نوجوانان است که می‌توان اثر بخشی موضوعات را در آنها تقویت کرد. لذا چه چیزی بهتر از این که از طریق نمایش بتوانیم ذهن کودکان را درگیر کنیم و آنها را با هنر نمایش انس دهیم.


چینی‌فروشان، افزود: اگر برای کودکی قصه‌‌ای را روایت کرد، اثربخشی بهتری خواهد داشت تا اینکه کودک به  تنهایی قصه را بخواند.


مدیرعامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه، مطرح کرد: برای انتقال پیام به کودکان، کارهای متفاوتی می‌توان انجام داد، می‌توان نمایش اجرا کرد، فیلم تولید کرد و حتی قصه‌گویی کرد. اما بهتر از همه اجرای نمایش است، چراکه از طریق غالب نمایش می‌توان همه‌کار انجام داد و اثرگذاری بیشتر و بهتری دارد.




پایان خبر//