بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 24-06-1403
دسته بندی: اجتماعی , بازی و سرگرمی ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

لزوم تبیین آمار و اطلاعات حقیقی در صنعت اسباب‌بازی ایران

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکننده اسباب‌بازی، اظهار کرد: آمار و اطلاعات درست در صنعت اسباب‌بازی از طرفی باعث کیفیت و بهینه این حوزه خواهد شد و از طرف دیگر به فعالان و سیاست‌گذارن این صنعت کمک شایانی خواهد کرد. اما امروزه آمار درستی مبنی بر فعالیت‌های صنعت اسباب‌بازی وجود ندارد.

امیر بهادری فرد، عضو هیئت مدیره  انجمن تولیدکننده اسباب‌بازی در گفت‌وگو با آزنیک، بیان کرد: در حال حاضر ضعف آمار در صنعت اسباب‌بازی وجود دارد که همین عامل باعث می‌شود که سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات بر مبنای یک سری از اطلاعات و دیتاهای نه چندان درست صورت بگیرد. 

 

وی افزود: در نتیجه فعالیت‌های مبتنی بر آمار از جمله آمارهای تولید، میزان اشتغال، مصرف، واردات، قاچاق و... باعث می‌شود که آمارهای واقعی کمک دهنده به این صنعت، همچون بازهای قیمتی و میزان مصرف‌کننده درست تخمین زده نشود.

 

به گفته بهادری‌فرد، پله اول پیشرفت در صنعت اسباب‌بازی، تخمین و تبیین درست آمارهاست که متاسفانه در همین پله اول دچار مشکل هستیم.  لذا لازمه انجام این امر، سرمایه‌گذاری منطقی از طرف نهادهای حاکمیتی با همراهی ارگان‌های خصوصی و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران است.

 

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکننده اسباب‌بازی در پایان تاکید کرد: نبود نقشه راه، قانون‌گذاری‌ها و سیاست‌های کلان در صنعت اسباب‌بازی، نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه است که لازم است هرچه زودتر اقدام مناسبی در اینباره صورت گیرد.




پایان خبر//