بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 22-05-1403
دسته بندی: نگاه ویژه
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری بخشی از اهداف انجمن اتیسم ایران

مدیر بخش مطالبه‌‌گری انجمن اتیسم ایران، بیان کرد: انجمن خیریه‌ اتیسم ایران، تشکل غیر دولتی، غیر انتفاعی، آموزشی، حمایتی و توانبخشی ویژه طیف اختلال‌ اتیسم در ایران است که در سال ۱۳۹۲ با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای‌ اتیسم، خانواده‌های این افراد و توسط جمعی از علاقمندان‌، متخصصان، خیرین با مجوز رسمی ملی از وزارت کشور و وزارت بهداشت تأسیس شده است.

دکتر محمد علی میری، مدیر بخش مطالبه‌‌گری انجمن اتیسم ایران در گفت‌وگو با آزنیک درباره اهداف انجمن اتیسم ایران، اظهار کرد: توانمندسازی والدین و آموزش به آنها، افزایش دانش و اگاهی جامعه، تشخیص زودهنگام و توانبخشی کودکان دارای طیف اختلال اتیسم و.... بخشی از ساز و کار انجمن اتیسم ایران است. 


به گفته وی، انجمن اتیسم ایران از زمان تشخیص در کنار جامعه اتیسم ایران است و با ایجاد الگوهایی کارآمد و ارائه خدماتی بر پایه شواهد علمی و متناسب با وضعیت شخص دارای اتیسم و خانواده آنها، مسیری مشخص را تا رسیدن به حداکثر استقلال فردی فراهم می‌کند. همچنین با مطالبه‌گری و همراه‌سازی سازمان‌ها، صاحبان کسب‌وکارها و عموم مردم جامعه شرایطی را فراهم می‌کند تا شخص و خانواده زندگی اجتماعی مشابه سایر شهروندان را تجربه کنند.


دکتر محمد علی میری، درخصوص خدمات و فعالیت امروزه این انجمن، تشریح کرد: بطورکلی، خدمات انجمن اتیسم در ایران، در حوزه سلامت روان خانواده، خدمات توانبخشی به افراد اتیسم، ارائه مشاور های تخصصی، آگاهی بخشی در خصوص اتیسم و مطالبه گری حقوق این افراد است. 


به گفته مدیر بخش مطالبه‌‌گری انجمن اتیسم ایران، بهبود وضعیت مراکز، حل مشکلات بیمه های این افراد، حل مشکلات حقوقی و پذیرش این افراد در بیمارستان ها و... بخشی از مطالبات انجمن اتیسم است.



پایان خبر//