به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، به تازگی یک آگهی تبلیغاتی متعلق به یک مجله مطبوعاتی ویژه خردسالان، همراه با یک رپرتاژ آگهی، به جدول پخش شبکه کودک سیما اضافه شده است.
هرروز در چند نوبت، برنامهای با عنوان «قصههای نبات» روی آنتن شبکه پویا میرود که در آن، گیتی خامنه مجری پیشکسوت سیما طی مدت زمان حدود ۲ تا ۵ دقیقه، قصهای کوتاه را برای بچهها روایت میکند. همزمان متن آگهی خرید این مجله از طریق سامانه پیامکی، چند بار به صورت زیرنویس پخش میشود. در انتهای این برنامه کوتاه نیز تیزر تجاری ۴۵ ثانیهای که همراه با ترانه، کودکان را به خریداری این مجله ترغیب میکند، به شکل ثابت روی آنتن میرود.
این در حالی است که در بیش از چهار سال گذشته، جز پخش تیزرهای برخی فیلمهای کودک و پویانمایی مورد تأیید سازمان صداوسیما نظیر «پسر دلفینی»، «بچهزرنگ» و «مسافری از گانورا»، تیزرهای تبلیغات تجاری از شبکه کودک پخش نمیشود.
از آبان ماه ۹۸ و با دستور مستقیم سید مرتضی میرباقری (معاون وقت سیما)، پخش آگهیهای تجاری از شبکه کودک (پویا و نهال) متوقف شد. کمپین #پویا_بدون_تبلیغات که در آن زمان به راه افتاده بود و توسط مدیران وقت شبکه حمایت میشد، از عوامل مؤثر در این تصمیم بود.
انتهای پیام//
آخرین اخبار
تولید آثار کودکانه با کاهش روبرو شده/ کار با کودک سخت اما بسیار تأثیرگذار است
مجید قناد، مجری و تهیهکننده ب...
1404-01-26
ثبت بیش از ۱۸۲ هزار مورد طلاق در سال گذشته/ نگاهی عمیق به تأثیر طلاق والدین بر سلامت روانی کودکان
افزایش آمار طلاق در سالهای اخ...
1404-01-25
اختتامیهی جایزهی جُمان؛ نخستین جایزهی ترجمهی ادبیات نوجوان در ایران برگزار میشود
مراسم پایانی نخستین دورهی جای...
1404-01-25
تماشاخانهای در تراز جهانی؛ آغاز فاز اجرایی طرح توسعه ایرانشهر
طرح توسعه تماشاخانه ایرانشهر ب...
1404-01-24
کتاب برای آینده؛ تمرکز نهادهای فرهنگی بر ترویج کتابخوانی و آموزش والدین
در نشست مشترک معاونت امور زنان...
1404-01-23