بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 19-04-1403
دسته بندی: فرهنگی و هنری , بین المللی ,
در گفتگو با نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان عنوان شد:

برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در هفته کتابخوانی/ ایجاد آژانس ادبی جهت حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است که در سال جاری در هفته کتابخوانی مصادف با ۲۴ آبان تا ۲ آذر ماه، نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان برگزار شود. همچنین با ایجاد آژانس ادبی تخصصی در داخل به دنبال حضور و آشنایی ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم.

 حمیدرضا سید ناصری در گفتگو با آزنیک گفت: انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان متشکل از 92 عضو است. امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با ایجاد سالن اختصاصی کودک علاوه بر ارائه محصولات، هدف بیان مشکلات ناشران به عنوان یک تشکل صنفی و غیر دولتی را دنبال کردیم. 

وی در رابطه با مهمترین فعالیت‌های این انجمن صنفی در یک سال اخیر بیان داشت: جشنواره دو سالانه انتخاب کتاب برتر حوزه کودک و نوجوان که ناشر محور بوده و به بررسی بهترین کتاب‌های چاپی، انتخاب برگزیدگان و اهدای جوایز می پردازد، برگزار شد. علاوه بر این در سال ۱۴۰۳ برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در هفته کتابخوانی در تهران و به صورت همزمان در دو استان دیگر را هدف گذاری کرده ایم. همچنین در تلاش هستیم که برای گسترش و دیده شدن ویترین ناشران این حوزه که یکی از مشکلات اصلی به شمار می‌آید اقدامات موثری را به انجام برسانیم. برگزاری دوره‌های ویراستاری یکی دیگر از اقدامات موثری بوده که در این مدت صورت گرفته است.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در رابطه با حضور ناشران و کتاب های ایرانی در بازار کشورهای خارجی تصریح کرد: با راه اندازی بخش بازارهای جهانی در این انجمن و همچنین ایجاد آژانس ادبی در آینده نزدیک، محصولات ایرانی در نمایشگاه های بین المللی خارجی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام//