بازگشت به صفحه اخبار
یکشنبه 13-03-1403
دسته بندی: بازی و سرگرمی , بین المللی ,
فلسفه نامگذاری یک روز سرگرم کننده؛

اولین شنبه ماه ژوئن چگونه به نام بازی های فکری و رومیزی نامگذاری شد؟

اولین شنبه ماه ژوئن به عنوان روز جهانی بازی های فکری و رومیزی نامگذاری شده است. اما فلسفه نامگذاری این روز چیست؟

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک،  بازی‌های رومیزی سالهاست که بازی می‌شوند و در طول قرن‌ها تکامل یافته‌اند. به عنوان مثال، کشتی جنگی روی کاغذ شروع به کار کرد و در نسخه اصلی شامل مناطق خشکی و آبی بود. با گذشت زمان، به عنوان یک اسباب بازی عمودی وارد بعد سوم شد و سپس به یکی از اولین بازی های رایانه ای تبدیل شد.

 

در 3100 قبل از میلاد، بازی Senet به ویژه در میان خانواده سلطنتی مصر رایج شد. صفحه بازی دارای سی مربع با نمادهایی بود که یا خوش شانس بودند یا بد. آنها بر این باور بودند که بسته به نمادهایی که بازیکنان روی آنها فرود می آیند، سرنوشت آنها در خارج از بازی تعیین می شود. اگر یک بازیکن موفق بود به این معنی است که آنها به نفع خدایان خود بودند و این یک عامل تعیین کننده در سفر آنها در زندگی پس از مرگ خواهد بود.

 

قدیمی ترین بازی رومیزی که تقریباً به همان شکل باقی مانده است، بازی بسیار شبیه به تخته نرد بود. این بازی Ludus duodecim scriptorum، "بازی دوازده نشانه گذاری" نامیده می شد و در زمان امپراتوری روم بازی می شد. مانند نسخه مدرن، هدف این است که تمام چکرزهای خود را کنار بگذارید. تفاوت اصلی این بود که به جای دو تاس، سه تاس وجود داشت.

 

در سال 1903، یکی از اولین طراحان بازی های رومیزی آمریکایی، لیزی مگی، بازی The Land Lord را ایجاد کرد که در آن بازیکنان در اطراف یک تخته بازی مربعی سفر می کردند و ملک می خریدند. در سال 1935، او حق اختراع خود را به برادران پارکر فروخت و از آن زمان به عنوان انحصار شناخته شد. از آن زمان به بعد، برادران پارکر مترادف با بازی های رومیزی مانند Sorry!، Risk و Trivial Pursuit شد.

 

بازی‌های رومیزی فانتزی در دنیای پس از ارباب حلقه‌ها به وجود آمد، زیرا Dungeons & Dragons برای اولین بار در سال 1974 توسط TSR Inc. منتشر شد و بازی‌های رومیزی در تمام عرصه‌های مختلف گسترش یافت. بازی‌های استراتژی، ماجراجویی، بازی‌های رومیزی و بازی‌های مبتنی بر فرنچایزهای محبوب رونق گرفتند و از ترک آن خودداری کردند. در سال 2013، روز جهانی رومیزی در نتیجه مجموعه وب "Tabletop" به میزبانی گیمرهای معروف، Will Wheaton و Felicia Day، برای بزرگداشت گیمرها و انجام بازی های رومیزی با هزاران رویداد بازی در سراسر جهان ایجاد شد.

انتهای پیام//