بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 04-04-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
اولین شرکت خدمات رفاهی مهدهای کودک؛

راهکارهای هلدینگ کارآفرینی «ال شی ورتا» برای مواجهه کودکان و فضای مجازی

هلدینگ کارآفرینی «ال شی ورتا» به معنای زنان قهرمان، سمینار «کودک دیجیتال» را با هدف ارائه یک بسته فرهنگی در رابطه با مواجهه کودکان و فضای مجازی با حضور مدیران مهدهای کودک و فعالان فرهنگی حوزه کودک از شهرهای مختلف کشور برگزار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سمینار «کودک دیجیتال» با حضور مؤسسان هلدینگ کارآفرینی «ال شی ورتا» (شیرین شیرینی و الهه شیاسی) و منصوره شهریاری‌احمدی روانشناس و عضو هیئت علمی گروه روانشناسی استثنایی و جمعی از مدیران مهدکودک‌ها از شهرهای مختلف کشور در تماشاخانه سبحان برگزار شد.

براساس این گزارش هلدینگ کارآفرینی «ال شی ورتا» اولین شرکت خدمات رفاهی مهدهای کودک است. برهمین اساس الهه شیاسی درباره علت برگزاری این سمینار گفت: تجربه 15 سال کار مستقیم با مدیران مهدکودک‌ها و تجربه این همکاری‌ها مشخص کرد مدیران مهدهای کودک برای ارایه خدمات در مناسبت‌های مختلف با چالش روبرو می‌شوند و یک سری خلع‌ها وجود دارد. ما برای رفع این چالش برنامه‌ای تدوین کردیم تا بتوانیم نگرانی‌های مدیران فرهنگی را در این زمینه از میان برداریم.

سپس شیرین شیرینی بیان کرد: بعد از مدت‌ها بررسی به راهکاری رسیدیم و از 18 بانویی که دارای کسب و کار خانگی بودند دعوت شد تا در پروژه و تکمیل یک بسته خدماتی رفاهی که برای اولین بار توسط این هلدینگ معرفی شد شروع به رفع چالش کنند. در نهایت هلدینگ «ال شی ورتا» شکل رسمی بخود گرفت و خدمات خود را به شکل یک ایونت در این سمینار به مدیران مهدکودک‌ها و مدیران فرهنگی معرفی خواهد کرد.

شیرینی تصریح کرد: خانم‌هایی که در این هلدینگ از خدمات‌شان بهره می‌بریم همگی خود اتکا و به نوعی سرپرست هستند و در بخش کارآفرینی در کنار ما حضور دارند. علاوه براین خداوند به ما این لطف را کرده که در بخش‌های بازاریابی تلفنی در خدمت گروه‌های معلولین و نابینایان و افرادی که به علت انواع بیماری امکان حضور در اجتماع را ندارند باشیم. درواقع نام این هلدینگ بر همین مبنا انتخاب شد چرا که ورتا یعنی (زنان قهرمان).

وی گفت: برای از بین بردن یک تمدن سه کار باید انجام داد اول اینکه نقش مادر را که خانه‌دار است به مسخره بگیریم و مادر را در خانواده بی‌ارزش کنیم. دومین کار بی‌احترامی بچه‌ها در مدارس به معلمان است، معلم را به تمسخر بگیریم و از او حرف‌شنوی نداشته باشیم و مورد آخر بی‌ارزش کردن الگوهاست. وقتی در جامعه جوانان الگویی برای پیدا کردن مسیر درست نداشته باشند دچار سردرگمی می‌شوند. در جامعه‌ای که مادر نقشی ندارد، معلم گوش شنوایی ندارد و در ادامه الگویی وجود نداشته باشد تمدن به راحتی از بین می‌رود و ما در حال حاضر با این چالش مواجه هستیم.

در ادامه الهه شیاسی اظهار کرد: این تمدن در حال حاضر با حضور گوشی‌های تلفن همراه در حال از بین رفتن است. ما از مدیران می‌خواهیم به خانواده‌ها آموزش بدهند بجای اینکه بچه‌ها گوشه‌ای از خانه بشینند و موبایل دست بگیرند، بازی‌های دیجیتال را کنار بگذارند. پدر و مادر در کنار فرزندان بازی‌های حرکتی انجام دهند و این آسیبی که در آینده خودش را نمایان می‌کند حذف شود.

وی افزود: خانواده و مربیان باید از سنین کودکی برای فرزندانشان به بازی‌های حرکتی رو بیاروند و برای بالا بردن اعتماد به نفس، گفتار صحیح کلمات، حرکات درست فیزیکی بدن و... تلاش کنند. 

در بخشی دیگر از این سمینار منصوره شهریاری روانشناس گفت: بازی‌های کامپیوتری و دیجیتالی جریان نرمی را شکل دادند. این بازی‌ها به شکل اعتیاد نامگذاری شده‌اند، ما در بازی‌های گذشته مانند عموزنجیرباف گفت‌گو و روابط اجتماعی را گسترش می‌دادیم اما به واسطه گستردگی دنیای مجازی بازی‌هایی را جایگزین آن کردیم.

وی ادامه داد: به مرور کم شدن جمعیت و ترس والدینی که بچه‌ها را در شرایط کنترل شده مراقبت می‌کردند آنها را به سمت استفاده از اسباب‌بازی‌هایی سوق داد که فکر پشت آن نبود یا به شکل مجازی و انفرادی بود و بعد از ورود فضای مجازی بچه‌ها نیز به این سمت گرایش پیدا کردند و خودمان به عنوان والدین با تشویق این علاقه را در آنها ایجاد کردیم؛ در اینجا  کودک دیجیتال شکل گرفت.

حسن ختام این سمینار معرفی بخش‌های مختلف هلدینگ و خدماتی بود که به مدیران و فعالان فرهنگی ارایه می‌شود.

هلدینگ کارآفرینی «ال شی ورتا» با کسب مجوز رسمی از سال ۹۵ با آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم برای آموزش زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و وروردشان به بازار کار همکاری داشته است. همچنین ایجاد کار برای ناشنوایان و نابینایان بهزیستی، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های دست‌آفرین و خوداشتغالی شهرداری تهران و ایجاد کسب وکار خانگی برای بانوان سرپرست خانواده از دیگر فعالیت‌های این هلدینگ است.

انتهای پیام//