کرونا دانش آموزان را به فضای مجازی پرتاب کرد

وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از نخستین همایش ملی «آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی»درباره افزایش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در پاندمی کووید ۱۹، گفت: در طول پاندمی کووید ۱۹ و بیماری کرونا، دانش آموزان به فضای مجازی پرتاب شدند. این اتفاق میزان آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را دو برابر کرد که این آمار نشانه خوبی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، دکتر یوسف نوری در دومین روز از نخستین همایش ملی “آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی _ اجتماعی”، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اختیار دارد.

آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان توسط این سامانه شناسایی شده و سپس به مشاوران ارجاع داده می‌شوند.

«شادبین»موتور جستجوی ایمن برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری گروه های غیر رسمی و دولتی و نقش روانشناسان و مشاوران در جهت شناسایی و درمان آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، افزود: در حال طراحی سکویی برای سنجش “نیمرخ روانی” دانش آموزان هستیم. ۱۴۵ آزمون وجود دارد تا نیمرخ اولیه فرد به دست آید.

همچنین برای اینکه از فضای مجازی نا ایمن برگردیم، موتور جستجوی دانش آموزی ایمن “شادبین” را طراحی کردیم.

برخی کشورها در طول پاندمی کووید ۱۹ اصلا تعطیلی نداشتند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحقیقات انجام شده وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری مدارس در دوران پاندمی کووید ۱۹، ادامه داد: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌داد برخی کشورهای اسکاندیناوی در طول پاندمی کووید ۱۹ اصلا تعطیلی نداشتند.

در برخی کشورها هم طولانی ترین مدت آموزش غیر حضوری شش ماه بود؛ اما ما این امر را ۲۶ ماه ادامه دادیم.

نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به نتایج پژوهش WHO که نشان می‌دهد مدارس در جهان آخرین ‌جایی بودند که در دوران پاندمی کووید ۱۹ تعطیل شدند و اولین جایی بودند که بازگشایی شدند، افزود: بر اساس آماری که از یونیسف گرفتیم متوجه شدیم آموزش مدارس ۱۱۱ کشور  در دوران کرونا به صورت حضوری بوده است.

 

اضافه شدن حدود ۴۰ هزار نفر به بازمانده‌های از تحصیل در پایه اول ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش به آسیب‌های اقتصادی، جامعه‌شناختی و آموزشی تعطیلی مدارس در جهان اشاره و توضیح داد: طبق آمارهای جهانی با تعطیلی مدارس ۱۶ درصد از سرمایه گذاری موثر حکومت برای دانش آموزان هدر می‌رود.

دکترنوری در ادامه با اشاره به “بازماندگی تحصیل” دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب های آموزشی تعطیلی مدارس، خاطر نشان کرد: در دوران پاندمی کووید ۱۹  به ویژه در پایه اول ابتدایی با بازماندگی از تحصیل و یا عدم ثبت نام در این پایه مواجه شدیم و حدود ۴۰ هزار نفر به بازمانده‌های از تحصیل و یا عدم ثبت نامی‌ها در این پایه اضافه شد که آمار سنگینی است و به راحتی افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاد.

گرایش به مدارس بین المللی در دوران کرونا

وزیر آموزش و پرورش از گرایش به مدارس بین المللی در پاندمی کووید ۱۹ نیز یاد کرد و افزود: این امر نیز در دوران پاندمی کوید ۱۹ اتفاق افتاد که برای ما ضرر است چراکه هویت بچه‌ها را خدشه دار می‌کند.

, ,
‌عقد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام روانشناسی کشور
برترین پونی سواران کشور در یزد معرفی شدند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.