بخش خصوصی ایران برای هوشمندسازی مدارس قرقیزستان اعلام آمادگی کرد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در وبینار با مدیر بین‌الملل وزارت علوم و آموزش قرقیزستان، از آمادگی بخش خصوصی ایران برای احداث مدارس فنی حرفه‌ای و هوشمندسازی مدارس خبر داد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشوربه گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک به نقل از پانا، مهدی فیاضی در دیدار با خانم آیزاده آپریشوا مدیر بین‌الملل وزارت علوم و آموزش کشور قرقیزستان که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، توسعه دیپلماسی آموزشی و دیپلماسی مهارتی با همسایگان و کشورهای منطقه است. هدف این ویدئو کنفرانس این است که محورهای همکاری مورد علاقه در موضوع مدارس را کشف و این محورها را اولویت‌بندی نماییم تا در صورت علاقمندی، آن را به یک سطح بالاتر و ارتباط بین وزرا تبدیل کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در جمهوری اسلامی ایران ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱۱۰ هزار مدرسه و دانشگاه فرهنگیان با حدود۳۰ پردیس وجود دارد که باعث شده در بین مدارس، مدارس پیشرو و ممتازی به عنوان الگو برای همه مدارس ایجاد شود و این مدارس پیشرو و دستاوردهای آن می‌تواند زمینه همکاری بین ایران و قرقیزستان باشد.

برای مشارکت در توسعه مدارس درقرقیزستان، بخش خصوصی ایران نیاز به مشوق دارد

فیاضی ادامه داد: بخش خصوصی ایران می تواند برای توسعه در مدارس فنی‌حرفه ای در قرقیزستان مشارکت کند. مدارسی که برای مهارت افزایی و کارافرینی نوجوانان ، مهارت‌هایی به آن‌ها آموزش می دهند. لذا لازم است، برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مشوق‌ها مانند: معافیت‌های مالیاتی، گمرگی، روادید و اهدای زمین در مکان های مناسب شهری تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: شرکت های خصوصی زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه هوشمندسازی مدارس فعالیت می‌کنند. این شرکت ها می‌توانند فعالیت خودشان را در قرقیزستان و در زمینه هوشمندسازی مدارس توسعه دهند. یادگیری ترکیبی، آزمایشگاه‌های مجازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و یادگیری مبتنی بر بازی برخی از توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: از دیگر محورها، توسعه‌ پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و پژوهش سراهای معلمی است. همین زیرساخت‌ها باعث شده است دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی مدال‌های طلا، نقره و برنز متعددی را کسب نمایند.

مدارسی که از طرف سایر کشورها در قرقیزستان بازگشایی می‌شوند مدارس خصوصی است

در ادامه این دیدار مدیر بین‌الملل وزارت علوم و آموزش قرقیزستان موضوعاتی را درباره مدارس خصوصی در قرقیزستان مطرح کرد. وی گفت: در دیدار وزیر علوم و آموزش قرقیزستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان مواردی مطرح شد. ذر این ملاقات ما آمادگی خود را برای توسعه روابط در بخش آموزش بیان کردیم. متاسفانه در سال های گذشته این همکاری در بخش آموزش بسیار ضعیف بوده است. در حال حاضر ما ۲۳۳۳ موسسه آموزشی در قرقیزستان داریم که ۲۱۵۴ موسسه آن دولتی است و ۱۷۹ مورد آن مدارس بخش خصوصی است. مدارسی که از طرف سایر کشورها در قرقیزستان بازگشایی می‌شوند مدارس خصوصی است.

آپریشوا در ادامه افزود: اگر بخواهیم با شرایط  و تسهیلاتی که مطرح شد، همکاری داشته باشیم، باید در چارچوب یک سند بین المللی باشد. درخواست دارم که از طریق دیپلماتیک پیشنهادات خود را درباره مباحث آموزشی به وزارت علوم و آموزش قرقیزستان ارسال نمایید.

در پایان این ملاقات مجازی که با حضور سعید خرازی سفیر کشورمان در قزاقستان صورت گرفت، طرفین توافق کردند، نتایج این نشست را از طریق مجاری رسمی و دیپلماتیک دنبال کنند تا همکاری‌های مشترک آموزشی بین دو کشور فعال شود.

, ,
کودکان بیش فعال انعطاف پذیری عصبی کمتری دارند
افزایش ۱۰ درصدی نرخ اضافه وزن دانش‌آموزان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.